Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta
Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta

IHAN-Yritysboostissa datasta kehitetään uutta liiketoimintaa

IHAN-Yritysboostissa datasta kehitetään uutta liiketoimintaa 

Tammikuussa 40 nuorkauppakamarilaista aloitti IHAN-Yritysboostissa datalähtöisen liiketoiminnan kehittämisen. Mukaan oli valittu sekä yrittäjiä että päättävässä asemassa olevia pk-yritysten edustajia. Osallistujat tulivat mukaan erilaisista lähtökohdista; osalla oli jo datan pohjalta käynnistettyä liiketoimintaa, toiset taas lähtivät pohtimaan nykyiseen työhönsä kehitysmahdollisuuksia. 

Verkkokauppakoordinaattori Mari Hamara haki mukaan IHAN-Yritysboostiin, koska data liittyy kiinteästi hänen työhönsä. Hamara oli juuri aloittanut uudessa työpaikassa, vastuullisten urheilu- ja ulkoiluvaatteiden verkkokauppa Weekendbeessä, joten valmista projekti-ideaa ei hakuvaiheessa ollut. Hamara kertoo, että työpajat ovat tuoneet uutta tietoa hänen osaamispalettiinsa. Tärkeänä antina hän pitää myös boostilaisten kesken syntyneitä bisnesverkostoja. 

IHAN-Yritysboostissa Suomen Nuorkauppakamarit kokeilee Sitran IHAN-Yritysohjelman konseptia. Nuorkauppakamarilaiset toimivat kuuden kuukauden pituisessa ohjelmakokonaisuudessa fasilitoijina ja osin kouluttajina. Käytössä on Sitran asiantuntijoiden kehittämät työkalut ja koulutusmateriaalit, joista osallistujat antavat Sitralle palautetta koko IHAN-Yritysboostiprosessin ajan. 

Teksti: Sanna-Leena Linna 

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Lasten vaalit – Mistä oli kyse?

Next Post

Debatoimalla työelämätaituriksi

Vastaa
Read next

Kainuusta kajahtaa!

Kestävä Kainuu on Kajaanin Nuorkauppakamarin ensimmäistä kertaa järjestämä projekti, jolla halutaan tuoda arjen…

Ihan Mikkelistä

Kun vaaditaan nopeaa ja rohkeaa heittäytymistä ja omien mukavuusalueiden ylittämistä, voidaan myös saavuttaa…